duminică, 7 noiembrie 2010

Bucegi::: 30-31 oct 2010:::

Se anunta la meteo un weekend deosebit de frumos de cald fara nici un norisor pe cer si deci fara ploaie. Astia de pe weather.com anuntau pentru Vf Omu o minima de -3 si o maxima de 6 grade ceea ce pentru perioada asta este destul de mult.

Nu am stat prea mult si am inceput sa sunt sa vad cine are chef de o mica plimbarica pana acolo si sa ramanem peste noapte la vreo cabanuta de pe platou. Defapt, prima optiune era Piatra Mare daaaaaar...nenea cabanieru de acolo a spus ca nu este deschis cabana in weekendu cu pricina asa ca ne-am/m-am orientat spre Bucegi.


Am plecat doar 3 persoane. Egocentristu de mine, Bogdan si Mari. Am stabilit sa plecam pe la un 9 din Pitesti ca sa ajungem mai devreme sa avem timp sa ne plimbam cat mai mult. La ora 10 si 15 am iesit din Pitesti spre directia Gaesti, Targoviste, Fieni,  GLOD (unde a filmat Borat partea de inceput cu satul lui din Kazahstan), Sinaia.
 
La Fieni am facut pauza de 10 minute timp in care am admirat celebra fabrica de ciment din Fieni.
Un adevarat mastodont al industriei grele din Romania situat la 2 pasi de gara si la un pas de centrul oraselului Fieni. Halal plan de dezvoltare urbana cu fabrica de ciment fix in centrul localitatii. Cand urcam pasarela care trecea pe deasupra caii ferate am vazut si o mocanita care tocmai sosise cu ceva materie prima pentru a da de mancarica la fabrica.
Ajungem in Sinaia si parcam masina la Cota 1400 in parcarea hotelului Cota 1400. La 2.30 am plecat de acolo pe traseu. Am mers pe sub telacabina care ducea spre cota 2000 si cand am fost aproape de cota 2000 am cotit spre dreapta in directia Piatra Arsa.
 
Era asa de senin, cerul de un albastru claar(asa cum se vede si in poze)..si se vedea bine bine  in departare. Am pranzit intre niste jnepenisi in apropiere de Piatra Arsa.

Ne-am miscat repede asa ca am zis sa mergem pana la Crucea Caraimanului Prin Brana Caraimanului si apoi sa mergem sa inoptam la Babele. Ne apropriem de cabana Caraiman si observam ca rauletul care trecea pe acolo era inghetat bocna, ne-am uitat pe niste indicatoare sa vedem pe unde se intra pe Brana Caraimanului .
Deja soarele incepuse sa apuna si trebuia sa ne miscam destul de repejor ca apoi sa nu ajungem pe noapte la cabana. Facem 45 de minute pana la Monunumentul Eroilor - Crucea Caraiman, in vale se aprinsesera luminile iar soarele deja apusese. Urma sa ajungem la Babele la lumina lanternelor.
Batea ceva vanticel la Monument, am stat putintel, am facut cateva poze, am admirat luminile de pe Valea Prahovei si apoi o luaram din loc .
 
Deja se intunecase iar luna nu ne prea ajuta. Am facut cam 1 ora pana la Cabana daaar cu cateva dificultati pentru ca fiind prea intuneric am iesit de cateva ori de pe marcaj. La cabana un ceai cald , chiar 2 , ne luam in primire camera de 4 locuri si facem cunostiinta cu colegu de camera. - un tip din Targoviste pe la vreo 28-30 ani , Mari spunand despre acesta ca era putin cam... tantalau. Era singur prin Bucegi de vreo  2 nopti. Zicea ca o facut mai toate traseele si ca urma sa coboare pe jepi urmatoarea zi. Din punctul meu de vedere putin cam inconstient, pe munte este indicat sa nu pleci singur asa teleleu, cel putin grup de  2 persoane. Era el echipat cu bete, fluier pt ursi, electro soc si un cutitas de plastic...dar totusi...

Dinner a lipsit, am sarit peste. Am iesit afara din cabana pentru cateva poze. Statiunile de pe Valea Prahovei se vedeau extraordinar. Stelele la fel. Sunt putin suparat ca sapuniera mea incepe sa dea semne de oboseala. Ma cam lasa la greu. Tot am reusit sa fac cateva pozici .
NEXT DAY. M-am trezit destul de devreme , pe la un 7 ca sa apuc sa prind rasaritul . Inca era intuneric cand am iesit afara si batea un vaaaaaaaaaaaaaant..... si luminitele din vale inca nu se stinsesera. M-am dus langa Sfinx si l-am pozat putin, m-am suit langa el si am admirat cum soarele incepea sa rasara - de la un punct mic mic mic dupa 15 min era cocotat deja pe cer. Grandios.




M-am dus in camera m-am mai bagat un pic in sacu de dormit ca sa ma mai incalzesc. Mic-dejunam , o vitamina Ț , ne facem bagajele si repede repede ne indreptam catre Vf Omu. Pe platou era foarte cald. Era de tricou. Gradele erau ceva mai mult de 10 grade.
 
  Alegem traseul de vara , desi am primit ceva informatii de la colegu de camera ca partea vestica dinsre OMU era putin inghetata si avusese ceva mici problemute  sa traverseze bucata asta de traseu. Intr-adevar erau mici portiuni de gheata dar cu putintica atentie nu erau problemute.
 
La vf si cabana Omu nu am stat prea mult. Am facut cateva poze , am comandat un ceai fierbinte si am plecat inapoi la Babele si inapoi spre masina de la Cota 1400.
Aproximativ  2 ore de la Omu la Babe si inca 2 ore jumate de la Babe la cota 1400. THE END.



Niciun comentariu: