duminică, 26 septembrie 2010

Concert Guns N Roses- 21 sept 2010 Romexpo, Bucuresti




      Anu asta a fost un an foarte bogat in trupe internationale care ne-au vizitat anul acesta. Printre cele mai sonore  nume amintesc un AC/DC, Aerosmith, Metallica, Iron Maiden, Rammstein, Guns N Roses. La ultimul am avut si eu onoarea si privilegiul sa fiu prezent. Concertul a fost la Romexpo, Bucuresti 21 September

Cum am aflat de stire ca Guns N Roses sosesc la Bucuresti, telul meu a fost sa ajung si eu pentru ca e una din trupele mele preferate.  Cum  nu gaseam doritori care sa ma insoteasca, si ma consolasem cu ideea ca ma duc singur, norocul mi-a suras si vad la Mada ( http://www.vpcod.blogspot.com ) un status “bai , care mergi la guns?”.  Ioi! Si uite asa mi-am comandat un bilet prin Mada cu vreo 4-5 saptamani inainte de eveniment. 
Concertul a fost tare. Mie mi-a placut la nebunie mai putin partea de organizare care…sa zicem ca a cam lasat de dorit un pic. Dimineata, a 2-a zi, deschid si eu tv-ul la micu dejun..si aprins exact cand pe protv dadea o stire de concertul proaspat incheiat. Nu mi-a venit sa cred cat de neadevarat au prezentat acest eveniment…monden. Dezastru, dezamagire, si-a batut joc de romani, concert groaznic, nesimtiti. Ce naiba? Astia la  ce s-au uitat?? Interviuri cu oameni suparati, care plecasera mai devreme ca nu le-a placut.  Asta-I culmea!! Mut la Antena 1. Astia la fel!! Din nou!Ce naiba?? Trandafiri ofiliti, Guns N Roses expirati. Axl Rose fara voce!! Si-au batut joc de romani ca au intarziat 2 ore !!  Deja ma suparara. Realitatea..la fel!! . Intru pe net si sa intru pe ziare. Netul era plin de articole negative la fel cum am vazut si la tv. Iti dadea impresia ca mai bine te duci si iti ceri banii inapoi
Sincer nu inteleg cum de au putu sa scoata asa ceva pentru ca realitatea a fost cu totul alta. Frustrati , ofuscati .

Cateva precizari

1.Da, intr-adevar au intarzit 2 ore fata de ora la care era programat sa inceapa concertu. Bun. Concertu era anuntat ca incepe la 7 cu Danko Jones in deschidere si cu GNR la ora 9. La ora 8 cand am ajuns eu acolo, era foarte liber, nici nu intrasera jumatate din oameni.  Au intrat ei pe scena la 10 si 15 dar …timp de aproape 3 ore au transpirat ca lumea pe scena.
2. Nu trebuia sa vii la concert la Guns n Roses si sa afli cu stupoare ca Slash nu mai este in trupa de 14 ani  si sa devii nervos din cauza asta.Cei 3 actuali chitaristi care sunt in locul lui Slash sunt toti foarte buni.
3. Daca nici Axl Rose nu are voce atunci toti artistii nostrii ar trebui sa se lase de meserie.
4. Guns n Roses nu inseamna numai Novembar Rein si Donciu Crai Tunait.

Am plecat de acasa oleaca mai devreme ca sa fiu sigur ca ajung la timp. La vreo 2 plec din Pitesti, o mica ocazie pana la Pacii si apoi…cateva ture prin Herastrau pana la 8 fara ceva cand m-am intalnit cu Mada in fata la WTC ca sa iau in primire biletul. Am mai stat olecuta sa se faca 8 si am intrat.
Am zis sa iau si eu un aparat foto dupa mine sa zic sa surprind si eu niste imagini de la concert . Pe bilet scria desteul de mare cu bolduit ca accesul cu orice sursa de filmat pozat este strict interzisa. L-am ascuns destul de bine prin rucsacel infasurat intr-o bluza mai groasa ca am vazut ca la intrare controlul era mai strict decat ca la un meci dinamo steaua. Am rasuflat usurat, desi tipu de la intrare s-a uitat bine in rucsac , a trebuit sa scot tot ce aveam in el ca sa-mi dea acordu sa trec mai departe. Mai tarziu am realizat ca nu era nevoie de nici un aparat foto.  Imediat cum au inceput primele acorduri de la Chinese Democracy, in juru meu s-au deschis sute de aparate foto. Mi-am zis ca nu are rost sa-l mai scot si pe al meu ca  intuiam ca a doua zi voi gasi youtube-ul si netul plin de filmulete si poze de la concert. Si asa a fost.  A doua zi am gasit intr-adevar o basculanta de filmulete pe youtube cu Axl & Co la Bucharest.

La ora 8 cand am intrat in incinta, la “Normal Circle”, era cam pustiu pe acolo si un fum imens si miros  intens de gratare. Lumea statea in fund pe iarba cu mici si/sau carnati si cu tapu de bere alaturi. Nici nu ziceai ca am venit la un concert rock. Parea mai degraba o petrecere campeneasca cu mici si bere.
Cei care trebuiau sa cante in deschidere, Danko Jones,  si-au inceput recitalul pe la un 8.30 PM desi erau anuntati ca vor incepe pe la un 7. Sincer sa fiu, pana mai acum cateva zile nu auzisem niciodata de ei. Inainte sa plec de acasa am dat si eu un mic sarci pe iutub ca sa vad si eu cine sunt neica astia. Am vazut cateva videoclipuri si am zis…ok ..se putea si mai rau.

Video Danko Jones-First Date


Desemnati sa incalzeasca atmosfera acestia au cam fost ignorati . Ei s-au remarcat doar cu o dezgustatoare teorie a salivei  (inainte de concert, solistul- Danko Jones, isi strange saliva intr-o sticla si apoi o bea). Vazand ca nu prea ii baga lumea in seama au inceput sa faca declaratii de iubire Romaniei si fanilor din Romania – Romania is fucking awesome si ca romanii stiu sa “rock n roll”  si ca imediat cand se vor intoarce in scumpa lor tarisoara- Canada vor povesti cat de fain ii in Romania si ca vor dori sa se intoarca pe cat mai repede posibil. Au iesit de pe scena pe la 21.30 in aplauze. Aplauze care ar fi spus-  stergeti-o mai repede .

Ma uit in spate si deasupra si observ ditmai norul de la gratare care ne invaluia pe toti.  O data vine si la noi Axl Rose deci hai sa-l primim romaneste cu mici si bere.

Ora  22.00 . Si Guns inca nu urcara pe scena.  Lumea nervoasa , se aud fluieraturi,  injuraturi.  Se stie ca Axl obisnuieste sa intre pe scena intotdeauna dupa o ora , ora jumate chiar doua  fata de ora la care sunt programati sa cante. Chiar intr-o melodie(Mr Brownstone- a 4-a din setlist ) de pe primul album –“Apetite for Destruction” de prin 87-88 , Axl ne avertizeaza ca :
„The show usually starts around seven
We go on stage around nine
Get on the bus about eleven
Sippin' a drink and feelin' fine”.

Si intr-un final pe la un 22 si 15 se observa ceva miscare pe scena. Se aud primele acorduri la prima melodie de pe ultimul album – Chinese Democracy si lumea a uitat de suparare . Acum se aud tipete aplauze, urale, delir , nebunieeee. :P

Video Guns N Roses -Chinese Democracy-> Bucuresti
A urmat apoi megahitul Welcome To The Jungle. A stiut ca se afla in Romania si mai pe la sfarsitul melodiei..” Do you know where you are? You’re in the jungle, Transylvania.” Am citit reactii ca multi s-au simtit ofensati si deranjati de asta ca.. ce legatura are Transilvania cu Bucurestiul. :)). Tot e bine. Bine ca nu  a zis Budapesta ca atunci isi primea sticle si  se supara pleca acasa dupa 2 piese.  

Video Guns N Roses -Welcome To The Jungle--Bucuresti


Urmatoarele melodii  It’s So Easy, Mr. Brownstone , Sorry. Balada Sorry piesa de pe Chinese Democracy inregistrata in colaborare cu Sebastian Bach, interpretata impecabil. Celelalte 2 de pe albumul de debut – Apetite for Destruction.

Video Guns N Roses -It’s so easy--Bucuresti



Video Guns N Roses -Mr Brownstone @Bucuresti


Video Guns N Roses -Sorry @Bucuresti

O tipa s-a urcat in carca unuia de mi-a blocat toata vizibilitatea. Nu se mai vedea nimic. La inceput i-am strigat sa se dea jos ...dar n-a auzit asa ca m-am dus si i-am zis asa mai incet sa se dea jos. S-a uitat la mine si tot nu s-a dat jos. Atunci mai insistent m=am dus si am tras-o de mana si i-am zis ca nu am venit aici  sa platesc bilet ca sa-i vad fundul.  In fine, s-o dat jos pana la urma. La nici 2 minute o alta.... tipa...(ca sa nu-i zic taranca) s-a urcat in carca altuia. Mada a luat foc si s-a dus nervoasa pe aia s-o dea jos. J)
Dupa Sorry a fost primul single extras de pe Chinese Democracy-   piesa Better
Intra in scena unu dinter chitaristii trupei , Richard Fortus cu un solo dupa coloana sonora James Bond , primit foarte bine de catre public.

Video Guns N Roses -Better @Bucuresti


 Video solo Richard Fortus @Bucuresti


Live and Let Die si This I love au urmat. Dupa parerea mea, This I Love , una din single-urile de pe Chinese Democracy , a fost interpretata cel mai bine. Bravo Axl! In ciuda carcotasilor care l-au numit trandafir  ofilit, tipu inca mai poate. Voce superba.

Video Guns N Roses -Live and Let Die @Bucuresti


Video Guns N Roses -This I Love @Bucuresti


Cam pe la melodia asta a inceput lumea sa plece de la concert. Probabil ca se facuse 11 si nu mai prinde ratb si probabil dezamagiti ca inca nu au intrat piese de referinta, Sweet Child O Mine sau Dont Cry or November Rain.  Acestia erau nemultumitii care au dat interviu pe la televiziuni sau in ziare spunand ca a fost varza varza. Pareri subiective, dar cum ziceam , daca te uitai prin adevaru , libertatea sau gandu , protv , realitatea antena, puteai sa zici ca a fost dezastru si ca ar trebui sa te duci sa-ti ceri banii inapoi pe bilet.  Abureli, aiureli.

In fine , mai departe, Dupa Rocket Queen si al doilea solo al serii – al lui Dizzy Reed – cel mai vechi componenet al trupei (din 1992), dupa Axl, a fost  primit cu o gramada de aplauze, urmeaza cel de-al treilea single de pe Chinese, Street Of Dreams.

Video Guns N Roses -Rocket Queen @Bucuresti

Video solo Dizzy Reed @Bucuresti

Video Guns N Roses -Street of Dreams @Bucuresti



Next - You Could Be Mine (coloana sonora de la Terminator 2), iar dupa un solo foarte fain al lui DJ Ashba, anume `The Ballad Of Death`.

Video Guns N Roses -You Could Be Mine @Bucuresti


Video Solo DJ Ashba- The Ballad of Death @Bucuresti

Video Guns N Roses -You Could Be Mine+ Dj Ashba Solo @Bucuresti



In intra in scene piese de rezistenta- zic unii.  Sweet Child O’ Mine, dupa care a urmat un cover dupa `Another Brick In The Wall` al lui Pink Floyd. Frumos cantat, atat de trupa, cat si de public.

Axl Rose a cantat si soloul lui la pian, o combinatie de 2 piese marca Elton John, dupa care a urmat si mult asteptatul November Rain, cu tot cu garnitura de pirotehnie, absolut superb. La finalul piesei, Axl era atat de transpus in piesa ca ne-a cantat la pian si cu picioarele, la propriu.

 Video Guns N Roses -Sweet Child Of Mine @Bucuresti


Video Guns N Roses -Another Brick On The Wall @Bucuresti


Video Guns N Roses -November Rain @Bucuresti



Celalat chitarist intra cu un solo de exceptie. Pink Panther, un solo la chitara al lui Ron `Bumblefoot` Thal. Unu dintre cele mai bune momente ale serii.
Alta piesa de rezistenta a discografiei lor, un Knockin’ On Heaven’s Door prelungit si ras-prelungit, (cover al lu Bob Dyalan , dar parca e mai bine cantat de Axl), cantat cu public, cu steagul Romaniei la gat . Lumea a stiut foarte bine versurile, iar pentru prima data in seara aia, Axl s-a aratat mai solidar cu noi si a fost multumit de colaborarea trupa-public, declarand admirativ `Alright, Romania!`  . A facut rost de un steag de-al nostru, cred ca era de revolutionar- avea gaura la jumate, Axl l-a pus pe gat ca pe un sombrero. J) Pff...tipete, aplauze parca mai puternice. E de-al nostru acum.
Cum topaia el pe acolo de colo colo, se impidica si cade in maini. Nu s-a suparat. A ras de sine insusi si a continuat mai departe
Video solo Ron Bumblefoot Thal @Bucuresti


Video Guns N Roses -Knock on Heavens Door @Bucuresti


A urmat apoi IRS si vulcanicul Nightrain, dupa care Axl ne-a spus noapte buna, s-au retras de pe scena si s-a lasat intunericul.

Video Guns N Roses -IRS @Bucuresti


Video Guns N Roses -Nightrain @Bucuresti



Multi au zis gata, hai acasa acum, dar eu stiam ca se vor intoarce la bisuri, la fel si ceilalti care venisera acolo a. Astfel, publicul a inceput din nou cu aplauze (foarte zgomotoase), iar tribuna era toata cocotata pe scaune si tropaia de mama focului.
Asa cum ma asteptam, Guns N’ Roses s-au intors pe scena cu Don’t Cry (chitara + voce), moment in care publicul canta din nou cu drag si flutura brichetele ca la slujba de Inviere. Axl de obicei nu a interpretat Dont Cry pe la alte concerte si daca totusi Dont Cry aparaea in PlaySet era doar un solo  de chitara fara voce. Probabil  ca a fost  miscat de multimea care s-a apucat sa cante Donciu Crai Tunait si a zis sa ni se alature si el .
Video Guns N Roses -Don’t Cry @Bucuresti


Dupa Don’t Cry ne-am facut si cu un cover dupa `Whole Lotta Rosie` a lui AC/DC.

Video Guns N Roses -Whole Lotta Rosie @Bucuresti

Ultima piesa a fost Paradise City, un spectacol de lumini, confetti si artificii, un public in al noualea cer, si cateva declaratii de dragoste ale lui Axl catre Romania.

Pe scurt, Axl a fost socat si fericit deopotriva sa vada reactiile publicului romanesc, spunand pe parcursul concertului, de nenumarate ori `thank you`, privind multumit si admirativ oamenii.

A mai spus ca este o onoare sa se afle in sfarsit in Romania, ca se chinuie de ani buni sa ajunga aici, si ca este bucuros ca s-a intamplat.
Video Guns N Roses -Paradise City @Bucuresti


Concertul s-a terminat pe la 1 aproape fix. Puzderie mare de lume aproape 30.000 de persoane sau cat au mai ramas pana la final. Iesirea a fost cam greoaie si se inainte cu viteza melcului, practic toata multimea se inghesuia printr-o poarta de 3 metri latime. Prin zona nu se mai gasea nici un taxi liber si am rugat-o pe mada daca ajunge pe la Universitate sa ma lase si pe mine la un taxi .
Ajungem, iau taxiu pana la pacii. Se face 1.30 noaptea, ies la margine de drum la un  ”ia-ma nene”. Cri Cri! Timp de cateva minute nu am vazut nici o masina. Ntz Ntz. De, daca nu m-a dus si pe mine capu sa-mi rezolv mai repede treaba cu cazarea in Bucuresti si daca nu am sunat un prieten mai devreme, acu am stat la mokazie la 1.30 noaptea. Nu am stat mult pentru ca nici la 5 minute , opreste un tip si ma ia . In nici 45 de minute ma lasa undeva in Pitesti la o statie de taxiuri. Tipu de treaba- NO CHARGE!.  La 2.30..eram in patutul meu. G-nite!

SETLIST GUNS N ROSES
01. Chinese Democracy
02. Welcome To The Jungle
03. It's So Easy
04. Mr. Brownstone
05. Sorry
06. Better
07. Richard Fortus Solo
08. Live and Let Die
09. This I Love
10. Rocket Queen
11. Dizzy Reed Solo (Ziggy Stardust)
12. Street of Dreams
13. You Could Be Mine
14. DJ Ashba Solo
15. Sweet Child O' Mine
16. Jam (Another Brick In The Wall)
17. Axl Rose Piano Solo (Goodbye Yellow Brick Road/Someone Saved My Life Tonight)
18. November Rain
19. Ron Bumblefoot Thal Solo
20. Knockin' On Heaven's Door
21. IRS
22. Nightrain

Encore

23. Don't Cry (w/Vocals)
24. Madagascar
25. Whole Lotta Rosie
26. Paradise City
POZE DE LA CONCERT





































sursa poze: metalhead, bestmusic

Niciun comentariu: