duminică, 15 august 2010

Prin Fagaras: Fereastra Zmeilor, Lacul Capra



-->
Foarte cald in ultima vreme. Caldura mare. Sambata, zi ideala de a evada din jungla orasului si de a iesi putin la munte la o mica tura de o zi sau jumate de zi prin Fagaras.
Era sambata de dim si-i dau lui Andrei un mic mesaj sa-l intreb daca vrea sa urcam putin pe munte de la Balea pe la Lacu Capra si apoi pe Vanatoarea lui Buteanu.

-->
Mi-o dat buzz pe mess pe la vreo 10.40.. :)) “BUZZ..da Bury..mergem. La 11.20 sa fii gata!!” . Oki. Bun. Era timp ajungeam la 1.30..maxim..2 fara un sfert la Balea si apoi sa urcam si ajungeam pana la vreun 8-9 inapoi la masina. Dar socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ. Cine se gandea ca tocmai acum in aceasta zi premergatoare zilei de Sfanta Marie toata Romania, dar toata Romania se duce la Balea.
Pana in Curtea de Arges..mm.. mm desi a fost destul de aglomerat se cirucula . Adica aproape 50 min pana in Curtea de Arges ..unde normal 20-25 min pe cei 35 de km dintre Pitesti si Curtea de Arges. Intrand in Curtea de Argea..puzderie de masini . Se stagna si se inainta cu greu. Motivul? Sarbatoarea de Sfanta Maria a adus foarte multa lume in pelerinaj din toata tara la manastire. Ma gandeam ca de acolo drumu ar fi mai lejer. Nu. Foarte aglomerat. La Vidraru acolo.. veselie. A fost nevoie de 40 minute pentru a trece de vidraru . Peste 2 km coada de masini. Foarte multa lume a venit la Vidraru dar cum nu se gasea nici un loc de parcare lumea parca foarte haotic si chiar pe centrul soselei ingreunand traficul . Stiam ca de obicei e cate un politist de la rutiera care sa mai dirijeze traficul pe acolo , sa mai atentioneze pe cei care parcheaza aiurea, de data asta nu era sau era dar era intr-o pauza mai prelungita.


-->
De la Vidraru spre Balea incepe acea frumusete de drum ciuruit de asteroizi, groada langa groapa . Si pe acolo coloana de masini… mai greu , dar se misca.
Pana atunci cer senin, cald, f cald, la Capataneni pana in Vidraru termometru arata 33 grade. Dintr-o data s-au strans niste nori negri , urati si imediat a inceput sa ploua. Pe la cabana Capra, friiiig 16 grade si apoi putin mai sus 14 grade. Ploaia a fost scurta, in 30-40 min era senin.




-->
Acum . Cum spuneam. Socotelile de acasa nu se potrivira cu cele din targ, putin mai sus de cabana Capra si de Cascada Capra incepe un lung sir de masini care ..nu se miscau deloc. Toata lumea dorea sa ajunga la Balea dar cum la Balea sunt extraordinar de putine locuri de parcare se facu o coada imensa de masini lunga mai bine de 5 km. In 10 minute am inaint fabuloasa distant de 5 metri. Asa am fi ajuns la Balea in cel putin 4-5 ore. Oprind masina , Andrei a simtit el ca ceva nu e in regula si…o roata era desumflata. Mda . Pana. Am coborat mai jos am parcat si sa punem roata de rezerva. Eh. Ca sa vezi. Ghinion. Capacul care sustinea roata de rezerva..cedase si nu mai vroia sa desurubeze. A durat ceva mai bine de o ora pana am scos roata de rezerva si am schimbat roata buclucasa desumflata. Era clar ca nu mai era timp de Vanatoarea lui Buteanu. Asa ca am zis sa coboram mai jos sa parcam masina lanca paraul Capra si sa urcam pe Valea Caprei pana la Fereastra Zmeilor macar sa tragem in plamani aerul de creasta si dupa aceea mai vedem ce facem. Asta am si facut. Era cam 4.30 cand am plecat pe traseu.





-->
Vremea era foarte faina cer senin clar . Pe traseu ne-am intalnit si cu o turma de oi care se intorcea de la pascut si cu niste catei foarte prietenosi si amuzanti.













-->
Am ajuns destul de repede pana in zona de creasta , la Fereastra Zmeilor, aceasta intersectie semaforizata din Fagaras, rascruce ce trasee. 3-4 ore pana la Podragu, 2 ore jumate pana la Balea, 2 ore pana la Cabana Capra, 6-7 ore pana la Moldoveanu, 5-6 ore pana la Negoiu. Nu am stat decat 10 minute si apoi am zis sa mergem catre Lacul Capra si apoi sa coboram pe langa Cabana Cota 2000 si sa ne intoarcem la masina.


















































-->
La lac la Capra am stat olecuta mai mult apoi am coborat pe traseu catre masina.




























-->
La cam 9 am terminat traseul si am plecat . Am mai oprit la Piscu Negru pentru vreo 10 minute stiind ca Octav , care este om bun , si Elena care erau pe acolo la cort.
Undeva la 23.55 am ajuns acasa.
THE END!

Niciun comentariu: